Marketing Tribune


24 februari 2014


Terug naar perspagina

Bonuskaart voor culturele sector

24 februari 2014

Op drie maart 2014 wordt de nieuwe Cultuur Kortingen Kaart gelanceerd, kortweg de 'Ckaart'. Als een soort Bonuskaart voor culturele instellingen, die met dit plastic kleinood -zonder subsidie- de traffic naar zichzelf hopen op te schroeven. Je koopt de kaart voor 9,90 euro en krijgt in ruil korting bij de aangesloten deelnemers.

De Ckaart is een initiatief van het Nationaal Kunstplatform en de Stichting Kunstweek. Volgens David Polak van de Kunstweek wordt de Ckaart geen concurrent van de Museumjaarkaart, die overal gratis entree biedt. 'Wij geven geen gratis toegang en bovendien is het aanbod van de Ckaart veel breder. Ik denk dat we starten met 10 deelnemende musea. Vergelijk het met het CJP voor jongeren, maar dan zonder overheidssubsidie', aldus Polak in het FD. Een kaart met een C is niet geheel nieuw in de Lage Landen. Zo kennen we inderdaad al de CJP-pas maar tevens de C-Cards: Christelijke e-cards met bijbelteksten. Ook bij onze Zuiderburen is de C-kaart al een bekende. Als je in het bezit bent van een C-kaart, betekent dit dat je als niet-EU- burger voor onbepaalde duur in Belgiƫ mag verblijven.

Polak geeft aan dat hij in maart 300.000 Ckaarten in de markt gaat zetten. Onderhandelingen met deelnemende instellingen zijn nog in volle gang. (PvWK)

Bron: www.marketingtribune.nl

Terug naar perspagina